Ng Mui: Η Σαολίν μοναχός - ηρωίδα της Κίνας.
Ng Mui: Η Σαολίν μοναχός – ηρωίδα της Κίνας.
Η αρχαία κινεζική ιστορία αφηγείται τις ιστορίες πολλών γυναικών κατά τη διάρκεια των χιλιετιών, που αψήφησαν την παραδοσιακή έννοια των ανδρών πολεμιστών στον αρχαίο πόλεμο και βοήθησαν να διαμορφωθεί η πορεία της ιστορίας της Κίνας. Αναμεταξύ των γυναικών αυτών περιλαμβάνονταν και σκλάβες, πόρνες, πριγκίπισσες και βουδίστριες μοναχές Σαολίν. Μια τέτοια ηρωίδα είναι η Ng Mui (Κινεζικά Παραδοσιακά: 五枚, Καντονέζικα: Ńgh Mùih/Múi, Mandarin: Wú Méi, περ. 1700.
Συμβολισμός και σημειολογία.
Ο χαρακτήρας Ńgh/Wú είναι το σύμβολο για τον αριθμό “πέντε”. Η φιγούρα Múi/Méi (枚) αποδίδεται ως “δαμάσκηνα”. Το όνομά της μεταφράζεται ως “πέντε δαμάσκηνο”, μια ποιητική νύξη για το άνθος με τα πέντε πέταλα, το οποίο ονομάζεται επίσης λουλούδι με πέντε πέταλα (wǔyè huá 五葉華). Τα άνθη της δαμασκηνιάς ανθίζουν στα μέσα του χειμώνα έως τις αρχές της άνοιξης. Θεωρούνται ως σημάδι του χειμώνα και ως πρόδρομος της άνοιξης. Συμβολίζουν την επιμονή και την ελπίδα καθώς και την ομορφιά, την αγνότητα και τη συντομία της ζωής. Σε ορισμένες πηγές, το όνομά της γράφεται με τους χαρακτήρες 五枚. Οι έννοιες για το εναλλακτικό ιδεόγραμμα Múi/Méi (枚) περιλαμβάνουν «κορμό δέντρου» και «ξύλινο μανταλάκι».
Η έκφραση “πέντε πέταλα” συνδέεται επίσης με τον στίχο μετάδοσης του Bodhidharma που προ είπε ότι πέντε γενιές δασκάλων του Ch’an θα τον ακολουθούσαν:
吾本來茲土傳法救迷情。
一花開五葉結果自然成。
Αρχικά ήρθα σε αυτή τη χώρα (Κίνα)
Για να μεταδώσω το Ντάρμα και να σώσω τα παραπλανημένα όντα.
Όταν ‘ένα μόνο λουλούδι ανοίξει σε πέντε πέταλα
Τότε ο καρπός θα ωριμάσει φυσικά από μόνος του.
Ανάλογα με την πηγή, ο θρύλος αναφέρεται ως εξής:
Σύμφωνα με μερικούς θρύλους, η Ng Mui γεννήθηκε σε μια ευγενή οικογένεια ως κόρη στρατηγού στην αυτοκρατορική αυλή κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Μινγκ (Παραδοσιακά Κινέζικα: 明朝, pinyin: Míng Cháo, 1368–1644). Η κοινωνική της θέση της έδωσε πρόσβαση στην καλύτερη εκπαίδευση και διδασκαλία πολεμικών τεχνών της εποχής της. Θεωρήθηκε ως κυρίαρχη των πολεμικών τεχνών Σαολίν (少林拳), των πολεμικών τεχνών Wudang (武当拳) και ενός στυλ Yuejiaquan (岳家拳) που ιδρύθηκε από τη Δυναστεία Σονγκ (Παραδοσιακά Κινέζικα: 宋朝; pinyin: Sòng 296–196) στρατηγός Yue Fei (岳飛; 1103–1142), πατριώτης και λαϊκός ήρωας στην Κίνα.
Τα πολλα στυλ της Ng Mui.
Το στυλ που δημιουργήθηκε από τον Yue Fei διαφέρει από το σύστημα North Shaolin Chuan Fa Yuejiaquan που αναπτύχθηκε από τον ναό Henan Shaolin (Shàolín Sì 少林寺) στη βόρεια Κίνα. Η Ng Mui πιστώθηκε ότι ίδρυσε πολλά στυλ, όπως το Wing Chun Kuen (咏春拳), το Wu Mei Pai (吴梅派)/Ng Mui Kuen (吴梅拳), το Southern Dragon Style (龙形摩桥), το White Crane Style (白鹤派) και Five-Pattern/Five Animals Hung Kuen (五形洪拳). Ονομάζεται σε πολλά λαϊκά παραμύθια, τα οποία αντιφάσκουν μεταξύ τους.
Ο θρύλος της Ng Mui μέσο της παράδοσης του Wu Mei Pai.
Σύμφωνα με την παράδοση του Wu Mei Pai, η Ng Mui δημιούργησε το στυλ της ενώ βρισκόταν στην Απαγορευμένη Πόλη. Ασκήθηκε σε αναποδογυρισμένα κούτσουρα ή σε «στύλους από άνθη δαμάσκηνου» (Κινεζικά Παραδοσιακά: 梅花 桩· Μανδαρινικά: Méihuā zhuāng· λιτ. «σωρός από δαμάσκηνα») για να καλλιεργήσει την ισορροπία και τη δύναμη των ποδιών. Έγινε διάσημη για την ικανότητά της να παλεύει πάνω σε στύλους από άνθη δαμασκηνιάς. Ταξίδευε όταν οι γονείς της χάθηκαν κατά τη διάρκεια της κατάκτησης της πρωτεύουσας των Μινγκ του Πεκίνου το 1644 από τη δυναστεία Manchu Qing (Παραδοσιακά Κινέζικα: 大 清, pinyin: Dà qīng, Manchu: Daiqing gurun).
Η δυναστεία Qing.
Η δυναστεία Qing ιδρύθηκε το 1636 και κυβέρνησε την Κίνα από το 1644 έως το 1912. Κατέφυγε στον ναό του Λευκού Γερανού (Báihè Sì 白鶴 寺) στην επαρχία Guangxi (Εναλλακτική ρωμανοποίηση: Kwangsi ή Kwangshi) στη νότια Κίνα, στα σύνορα με το Βιετνάμ. Έγινε αντάρτισσα κατά του Qing και δίδαξε το στυλ της στον ναό του Λευκού Γερανού. Το στυλ της περιλάμβανε γρήγορες επιθέσης και πιο αργές κινήσεις από τις φόρμες Qigong και Bodhidharma.
Η εκδοχή του θρύλου της Ng Mui από τους ιστορικούς του Dragon Style (στυλ δράκου).
Οι ιστορικοί του στυλ του δράκου λένε ότι η Ng Mui δημιούργησε το στυλ του Δράκου στο ναό Henan Shaolin περίπου το 1565. Ήταν ένα από τα τελευταία μέλη αυτού του ναού πριν μια πυρκαγιά προκαλέσει την πρώτη του καταστροφή το 1570 κατά την εποχή του αυτοκράτορα Longqing (隆慶; 1537– 1572) της δυναστείας των Μινγκ.
Η παράδοση του Θιβετιανού Λευκού Γερανού.
Στην παράδοση του Θιβετιανού Λευκού Γερανού, ωστόσο, το Ng Mui είναι το κινέζικο όνομα ενός αρσενικού Θιβετιανού μοναχού που ονομάζεται Jikboloktot (吉博克洛科特). Ήταν της τελευταίας γενιάς μαθητών που διδάχθηκαν από τον Sing Lung (唱肺), έναν δάσκαλο πολεμικών τεχνών που είχε καταφύγει στον ναό Dinghu (Dǐng hú Sì 鼎湖寺) το 1865 στο Guangdong (ονομάζεται εναλλακτικά Canton ή Kwangtung), μια παράκτια επαρχία. στη Νότια Κίνα στη βόρεια όχθη της Θάλασσας της Νότιας Κίνας, κατά τη διάρκεια της βασιλείας του αυτοκράτορα Tongzhi (同治帝; 1859–1875) της δυναστείας Qing.
Οι στυλίστες Five Animals Pattern.
Σύμφωνα με τους στυλίστες Five Animals Pattern, το σύστημά τους δημιουργήθηκε από κοινού από τη μοναχή Ng Mui και Miu Hin (苗顯), έναν αξύριστο μοναχό από το μοναστήρι Siu Lam (Southern Shaolin, Cantonese Yale: Siulàhm Jí) στην επαρχία Fujian (ή Fukien). στη νοτιοανατολική ακτή της Κίνας. Οι Ng Mui και Miu Hin παρατήρησαν και μιμήθηκαν τις κινήσεις πολλών ζώων, προσαρμόζοντας τις τεχνικές για τα ανθρώπινα μέλη. Οι δύο δάσκαλοι ήταν και οι δύο μεταξύ των Θρυλικών Πέντε Πρεσβυτέρων Σαολίν (少林五老), οι οποίοι διέδωσαν τις πολεμικές τέχνες Σαολίν σε όλη τη νότια Κίνα κατά τα πρώτα χρόνια της δυναστείας Τσινγκ ως μέρος μιας προσπάθειας να ανατρέψουν τους κυρίαρχους Μάντσους, οι οποίοι θεωρούνταν εισβολείς και βάρβαροι.
Τεχνική της γροθιάς Shaolin.
Οι πολεμικές τέχνες Σαολίν ονομάζονται Σαολίν Κουάν (Παραδοσιακά Κινέζικα: 少林拳, πινγίν: Shàolín Quán, Καντονέζικο Γέιλ: Siulam Kyuhn). ακριβέστερα, Shaolin Chuan Fa, ή Quan Fa (Παραδοσιακά Κινέζικα: 少林穿法, pinyin: Shàolín Chuān Fǎ, Wade–Giles: Shao Lin Ch’üan Fa, Καντονέζικο Yale: Siulam Kyuhn Faat, κυριολεκτικά: “τεχνική της γροθιάς Shaolin”) .
Ο όρος τσουάν είναι η κινεζική μεταγραφή του σανσκριτικού όρου mukti (मुक्ति, “σφιχτό χέρι”). Το επίθημα fa είναι η κινεζική μεταγραφή της σανσκριτικής λέξης dharma (धर्मा, “διδασκαλίες του Βούδα”). Όταν το αντίστροφο μεταφράζεται στα σανσκριτικά, το Τσουάν Φα σημαίνει Νταρμαμούκτι (धर्मामुक्ति, “κλειστό χέρι του Ντάρμα”). Ο Shaolin Chuan Fa έγινε μέρος αυτού που ονομάστηκε Ch’an (Κινεζικό Zen) πολεμικές τέχνες (Παραδοσιακά Κινέζικα: 禪宗武術· pinyin: Chánzōng wǔshù· Καντονέζικο Yale: Sìhmjūng móuhseuht) που συνδύαζε την τέχνη του μαρτιόσοφου Ch’an Ναός Σαολίν.
Το βόρειο σχολείο.
Η Νγκ Μούι και οι άλλοι Πρεσβύτεροι Σαολίν έμαθαν το Βόρειο Σαολίν Τσουάν Φα το οποίο μπορεί επίσης να ονομαστεί Beiquan (Παραδοσιακά Κινέζικα: 北拳, pinyin: běiquán, καντονέζικο Yale: Bāk kyùhn, λιτ. “βόρεια γροθιά”) ή Bei Pai (Παραδοσιακά Κινέζικα:南派· pinyin: Běi pài· καντονέζικο Yale: Bāk paai· λεκτ. “βόρειο σχολείο”). Η εκμάθηση του Βόρειου Σαολίν Τσουάν Φα χρειάστηκε παραδοσιακά δέκα έως δεκαπέντε χρόνια.
Το νότιο Shaolin Chuan Fa.
Η Ng Mui και οι φίλοι της οι Πρεσβύτεροι, ανέπτυξαν λοιπόν μια σειρά από στυλ του Νότιου Shaolin Chuan Fa που θα μπορούσαν να διδαχθούν μέσα σε δύο έως τρία χρόνια στους πιστούς του Ming που πολεμούσαν ενεργά ενάντια στις δυνάμεις Qing. Τα νέα συστήματα επικεντρώνονταν γύρω από δύο μορφές ζώων και ένα όπλο. Τα νέα συστήματα επιτρέπουν στους πιστούς του Μινγκ να ειδικεύονται σε ορισμένες περιοχές του Τσουάν Φα που ταιριάζουν σε διαφορετικούς σωματότυπους με επιταχυνόμενο ρυθμό. Το νότιο Σαολίν Τσουάν Φα μπορεί επίσης να ονομαστεί Nanquan (Παραδοσιακά Κινέζικα: 南拳, pinyin: Nán quán, καντονέζικο Γέιλ: Nàahm kyùhn, λιτ. “νότια γροθιά”) ή Nan Pai (Παραδοσιακά Κινέζικα: 南派; pinyin: Nán pài; Γέιλ: Nàahm paaii· λέξη “νότιο σχολείο”).
Η εκπαίδευση του Fong Sai-yuk
Ορισμένες παραδόσεις λένε ότι η Ng Mui πήρε ως μαθητή τον Fong Sai-yuk (方世玉), έναν πιθανό φανταστικό δάσκαλο των πολεμικών τεχνών και λαϊκό ήρωα κατά τη διάρκεια της δυναστείας Qing, ο οποίος καταγόταν από την πόλη Zhaoqing, στην επαρχία Guangdong. Ο Sai-yuk ήταν μέρος μιας ισχυρής φυλής που ονομαζόταν Fong. Ο πατέρας του, Φονγκ Τακ (方德), ήταν πλούσιος έμπορος, ενώ η μητέρα του, Μίου Τσούι-φα (苗翠花), ήταν κύριος του Τσουάν Φα και κόρη του Μίου Χιν.
Ποιότητα του «χάλκινου δέρματος, μεταλλικού οστού»
Σύμφωνα με τη λαογραφία, ξεκινώντας αμέσως μετά τη γέννησή του, ο Miu Tsui-fa έσπαγε σκόπιμα κάθε κόκκαλο και άκρο στο σώμα του Sai-yuk και τον έκανε μπάνιο στο Dit Da Jow (跌打酒), ένα θεραπευτικό κινέζικο φυτικό λιπαντικό. Η θεραπεία έκανε τον Sai-yuk ουσιαστικά άτρωτο και έδωσε στο σώμα του την ποιότητα του «χάλκινου δέρματος, μεταλλικού οστού» (tóng pí, jīnshǔ gǔ 銅皮,金屬骨).
Fong Sai-yuk και οι πέντε πρεσβύτεροι.
Η Mia Cuihua εκπαίδευσε τον Sai-yuk στις πολεμικές τέχνες καθώς τον μεγάλωσε. Σε αυτές τις παραδόσεις, η Ng Mui ήταν επίσης μέλος της φυλής Fong. Λέγεται ότι η Ng Mui δίδαξε στον Fong Sai-yuk τη μορφή της Τίγρης και του Γερανού (虎鶴形) από τον ναό Fujian Shaolin, που ήταν ο προκάτοχος του στυλ Hung Ga (洪家). Ο Φονγκ Σάι-γιουκ συνδέθηκε επίσης με τους Πέντε Πρεσβύτερους Σαολίν και τον Χουνγκ Χέι (洪熙官; 1745–1825), τον ιδρυτή του Χουνγκ Γκα. Οι περισσότερες φατρίες Φονγκ λέγεται ότι προτιμούσαν τις τεχνικές του γερανού.
Ο θρύλος της Ng Mui, διαμέσου του Grand Master Ip Man.
Σύμφωνα με τον Wing Chun Grand Master Ip Man (葉問; 1893–1972), ή Ng Mui ήταν ηγουμένη του μοναστηριού Henan Shaolin. Ζούσε και σπούδαζε στο μοναστήρι όταν καταστράφηκε από τα στρατεύματα των Τσινγκ κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Αυτοκράτορα Κανγκσί (康熙帝; 1661–1722) λόγω των αντι- Qing δραστηριοτήτων του. Η κυβέρνηση Τσινγκ είχε μικρή επιτυχία στην ανατροπή των επαναστατών έως ότου ο Τσαν Μαν Γουάι (陳文慧), ένας πρόσφατα διορισμένος κυβερνητικός αξιωματούχος του Τσινγκ που αναζητούσε εύνοια, σχεδίασε μια συνωμοσία με μια ομάδα αποστατών μοναχών Σαολίν με επικεφαλής τον Μα Νινγκ Γιε (馬寧怡). Ο Ma Ning Yee και οι άλλοι συμφώνησαν να προδώσουν τους επαναστάτες υπέρ του Ming στο Μοναστήρι για αμοιβή.
Τα μυστικά περάσματα της μονής και οι συνωμότες.
Ένας από τους άλλους συνωμότες φέρεται να ήταν ο δάσκαλος της Ng Mui. Στην ιστορία που πέρασε από τον Ip Man, ο δάσκαλος της Ng Mui ήταν ο Master Dook Bay Sun Lai (德灣新來). Σε άλλους λογαριασμούς του Wing Chun, ο δάσκαλός της ήταν ο Master Lee Pasun (李·帕松). Ο Ma Ying Yee παρείχε τα σχέδια της Μονής με τα μυστικά περάσματα του στις αρχές του Qing. Όταν οι δυνάμεις του Qing επιτέθηκαν στο Μοναστήρι από έξω, ο Ma Ying Yee και οι συνεργάτες του συνωμότες προκάλεσαν σύγχυση μέσα, βάζοντας φωτιές και κάνοντας επίθεση στους άλλους μοναχούς.
Η καταστροφή της μονής.
Η Ng Mui και οι άλλοι Πέντε Πρεσβύτεροι Σαολίν επέζησαν από την καταστροφή της Μονής, η οποία συνέβη γύρω στο 1674, το 1677 ή το 1714. Άλλες μαρτυρίες λένε ότι το μοναστήρι καταστράφηκε το 1647 από τον αυτοκράτορα Shunzhi (順治帝; ρ. 1643 ή 1661) 1732 από τον αυτοκράτορα Yongzheng (雍正帝; r. 1722–1735).
Ο ναός του λευκού γερανού.
Η Ng Mui στεγάζεται στον ναό White Crane, που βρίσκεται στα βουνά Daliang (παραδοσιακά κινέζικα: 大涼山, pinyin: Dàliáng Shān, καντονέζικο Yale: Daaihlèuhng Sāan, φωτισμένο. “Μεγάλα δροσερά βουνά”) μεταξύ των επαρχιών της Κίνας Yunnan και του Sichuan . Ο θρύλος λέει ότι κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο ναό White Crane, η Ng Mui παρακολούθησε έναν γερανό και ένα φίδι να παλεύουν μεταξύ τους. Στη συνέχεια, ενσωμάτωσε τις αρχές των κινήσεών τους σε ένα νέο στυλ πολεμικών τεχνών που δημιούργησε που απαιτούσε γρήγορες κινήσεις χεριών και δυνατά πόδια, καθώς και απαλότητα μέσω χαλάρωσης και εκτέλεσης τεχνικών με χαλαρό τρόπο στους καλύτερους αντιπάλους. Ωστόσο, δεν είχε δώσει ακόμη όνομα σε αυτό το νέο στυλ.
Ένας δεύτερος αντιφατικός μύθος από τον Ip Man και η Lui Sai Leung.
Σε έναν αντιφατικό μύθο που πέρασε από τον Ip Man, η Ng Mui ήταν κόρη ενός Κινέζου στρατηγού Han που αυτομόλησε στη δυναστεία Qing. Ο πατέρας της ήταν ένας από τους οκτώ Κινέζους στρατηγούς των Χαν που βοήθησαν τον Αυτοκράτορα Γιονγκτζένγκ (康熙帝, ρ. 1722–1735) να ανέβει στον θρόνο. Ο Αυτοκράτορας Yongzheng ήταν ο τέταρτος αυτοκράτορας της δυναστείας Qing και ο τρίτος που κυβέρνησε την Κίνα. Η Ng Mui ήταν τότε γνωστή ως Lui Sai Leung (Κινεζικά Παραδοσιακά: 呂四娘, Mandarin: Lu Siniang). Ήταν η εγγονή του Lui Lou Leung (呂留良, Mandarin: Lu Liuliang), ο οποίος ήταν ένας διάσημος ήρωας yóuxiá (遊俠; λιτ. “περιπλανώμενος ήρωας” ή “ιππότης-πλανώμενος”). Το παρατσούκλι του ήταν Χο Κου Λο Γιαν (何求老人; πινγίν: Hé Qiú Lǎorén; λιτ. “He Qiu ο ηλικιωμένος”).
Ο Αυτοκράτορας Yongzheng.
Αφού ανέβηκε στον θρόνο της Κίνας, ο Αυτοκράτορας Yongzheng έβαλε τον πατέρα του, τον αυτοκράτορα Kangxi και τους οκτώ στρατηγούς Ming να σκοτωθούν για να προστατεύσει την εξουσία του. Για να εκδικηθεί τον πατέρα της, η Lui Sai Leung εκπαιδεύτηκε αυστηρά στις πολεμικές τέχνες σε έναν ταοϊστικό ναό στα βουνά Wudang ή Mo Dong (παραδοσιακά κινέζικα: 武當山· pinyin: Wǔdāng Shān· καντονέζικο Yale: Móuh-dōng Sāan) υπό τον Δάσκαλο (灣河老仁). Τελικά, το 1735 αποκεφάλισε τον αυτοκράτορα Yongzheng και κρύφτηκε στο ναό Shaolin.
Το κάψιμο του ναού.
Σε μια εναλλακτική παράδοση, ο Αυτοκράτορας Yongzheng, ο οποίος γεννήθηκε ως Πρίγκιπας Yinzhen (胤禛), διείσδυσε στο νότιο ναό Shaolin στο Quanzhou (Chinchew), μια πόλη-λιμάνι στη βόρεια όχθη του ποταμού Jin από το στενό της Ταϊβάν στην επαρχία Fujian. Ο νεαρός Γιντζέν μεταμφιέστηκε σε μοναχό Σαολίν για να μάθει για τις δραστηριότητες των επαναστατών κατά του Qing στον ναό Κουαντζού. Όταν ανέβηκε στο θρόνο, διέταξε το κάψιμο του ναού Quanzhou.
Monlam Chenmo, το Μεγάλου Φεστιβάλ Προσευχής 6 Μαρτίου 1937. Θιβετιανοί dobdobs, μοναχοί αστυνομικοί, έξω από την είσοδο της πύλης Shira στη νότια πλευρά του Jokhang, του πιο ιερού ναού του Θιβέτ, στην καρδιά της παλιάς πόλης Λάσα. Οι dobdobs φορούσαν ρούχα με επένδυση και κρατούσαν μακριές ξύλινες ράβδους και κλαδιά για να ελέγχουν τα πλήθη κατά τη διάρκεια μιας τελετής Monlam Torgyap. Η τελετή σηματοδότησε το τέλος του Monlam Chenmo, του Μεγάλου Φεστιβάλ Προσευχής, που πραγματοποιήθηκε για τον εορτασμό του νέου έτους. Μια ομάδα λαϊκών αξιωματούχων στέκεται στο βάθος στην είσοδο του Jokhang.
Θιβετιανοί λάμα dobdos (ldab-ldob)
Ο Αυτοκράτορας Yongzheng συγκέντρωσε στρατό και στρατολόγησε αρκετούς Θιβετιανούς λάμα dobdos (ldab-ldob) ή «μαχόμενους μοναχούς». Πολλοί dobdos ήταν μοναχοί Khampa από τη θιβετιανή επαρχία Kham. Οι dobdos ενεργούσαν μερικές φορές ως αυτόκλητοι αστυνομικοί για μοναστήρια στο Θιβέτ. Ήταν επίσης προσωπικοί φρουροί για τους διαδοχικούς Δαλάι Λάμα. Ήταν συχνά οι λιγότερο ακαδημαϊκοί και ευσεβείς μοναχοί του θιβετιανού μοναστηριακού τάγματος που είχαν ενδιαφέροντα για τον αθλητισμό, τη μάχη και άλλα «κοσμικά» θέματα. Πολλοί dobdos μπήκαν στο θιβετιανό μοναστικό τάγμα για να ξεφύγουν από τις κακουχίες της ζωής του χωριού ή γράφτηκαν από τις οικογένειές τους ανεξάρτητα από τις επιθυμίες τους για την τιμή να χειροτονηθούν μοναχοί και όχι από γνήσια ευσέβεια. Υπηρέτησαν ως ειρηνοποιοί μέσα στα θιβετιανά μοναστήρια, αλλά ήταν επίσης πιθανό να έχουν ανατρεπτικές επιρροές και έτσι ήταν επιρρεπείς στον τυχοδιωκτισμό.
Το τρομακτικό μυστικό όπλο.
Οι Θιβετιανοί ντόμπντο εκπαιδεύτηκαν όχι μόνο σε άοπλες μάχες, αλλά χρησιμοποίησαν επίσης ένα τρομακτικό μυστικό όπλο που ονομαζόταν «ιπτάμενη λαιμητόμος» (Παραδοσιακά Κινέζικα: 血滴子; pinyin: xuèdī zǐ; Wylie Θιβετιανή Μεταγραφή: hyut dik zi; lit. “blood. -σταλάκτης”). Η θιβετιανή ιπτάμενη γκιλοτίνα λέγεται ότι είναι διαμορφωμένη σαν ένα καπέλο σε σχήμα καμπάνας που συνδέεται με μια αλυσίδα. Το «καπέλο» ήταν γεμάτο με ξυράφια που έδεναν στο λαιμό ενός αντιπάλου και έσκιζαν το κεφάλι του αντιπάλου.
Το τέλος του αυτοκράτορα.
Ο ναός Quanzhou κατεδαφίστηκε επιτυχώς από τους στρατιώτες Qing και τους βοηθητικούς θιβετιανούς μαχητές dobdo. Η Lui Sai Leung, η οποία ήταν διάσημος yóuxiá, ήταν μεταξύ των εξαγριωμένων Κινέζων πολιτών. Μετά την καταστροφή του ναού Quanzhou, η Lui Sai Leung διείσδυσε μόνη στο παλάτι Qing και σκότωσε τον αυτοκράτορα Yongzheng.
Στη συνέχεια, η Lui Sai Leung κατέφυγε σε έναν ναό Shaolin είτε στην επαρχία Fujian, είτε στην επαρχία Henan. Στο Ναό, έλαβε το Βουδιστικό Ντάρμα όνομα Ng Mui, αν και ήταν στην πραγματικότητα ήταν ταοϊστής ασκούμενος. Η Ng Mui προώθησε την εκμάθηση των πολεμικών του τεχνών υπό τον Dook Bay Sun Lai ή τον Lee Pasun. Έγινε η πιο επιδέξια πρεσβύτερη του Ναού και ήρθε να συναναστραφεί με τους άλλους Πέντε Πρεσβύτερους Σαολίν.
Συνέχισε να βελτιώνει το στυλ.
Ο Ng Mui ανέπτυξε αργότερα ένα στυλ πολεμικών τεχνών που ονομαζόταν Mui Fa Bak Bo (Παραδοσιακά Κινέζικα: 梅花八步; pinyin: Méihuā bā bù; lit. “Λουλούδι δαμάσκηνου Οκτώ Βήμα”). Όταν παρακολούθησε ένα φίδι και έναν γερανό να πολεμούν ο ένας τον άλλον, ο Ng Mui ανέπτυξε περαιτέρω το στυλ που έγινε γνωστό ως Sei Ho Bak Bo (Παραδοσιακά Κινέζικα: 蛇鶴八步; pinyin: Shé Hè Bā Bù; ανάβει. “Snake and Crane Eight Step”. ). Αφού παρακολούθησε ένα ποντίκι να περπατά, συνέχισε να βελτιώνει το στυλ και ονομάστηκε Shu Bo Mui Fa Kuen (Παραδοσιακά Κινέζικα: 鼠步梅花拳; pinyin: Shǔ Bù Méihuā Quán; άναψε το “Mouse Step Plum Flower Fist”). Αυτά τα τρία στυλ προηγήθηκαν αυτού που έγινε γνωστό ως Wing Chun.
Ένα 15 χρόνο κορίτσι.
Οι διαφορετικές παραδόσεις του Wing Chun γενικά συγκλίνουν για να πουν ότι, ως ηλικιωμένη γυναίκα που κρυβόταν, η Ng Mui αγόραζε συχνά tofu σε ένα κατάστημα στο κοντινό χωριό. Εκεί έγινε φίλη με έναν εργάτη καταστήματος, ένα τότε 15χρονο κορίτσι, η Yim Wing Chun, το οποίο ένας τοπικός αρχηγός ληστής προσπαθούσε να την εξαναγκάσει να παντρευτεί. Σε μια ιστορία, ο αρχηγός ληστή ονομάζεται Wong (黃). Γύρω στο 1790, η Ng Mui δίδαξε τη Wing Chun πώς να προστατεύει τον εαυτό της με το ανώνυμο σύστημά της, το οποίο η Wing Chun μπορούσε να μάθει γρήγορα μέσα σε λίγους μήνες και όχι χρόνια.
Wooden Man Post.
Η Wing Chun εξασκήθηκε με έναν παλιό κορμό δέντρου, ο οποίος αργότερα αποτέλεσε τη βάση για το ξύλινο ομοίωμα του Wing Chun, το Mu Ren Zhuang (木人樁; Μανδαρινικά: Mù Rén Zhuāng; Καντονέζικα: Muk Yan Jong; “Wooden Man Post”· Wade Giles: Moo Jen Ch’wang).
Το σύστημα της Ng Mui δεν έδωσε έμφαση στη χρήση του μεγέθους και της δύναμης, ευνοώντας την εκτροπή έναντι των μπλοκ και τις ταυτόχρονες αμυντικές και επιθετικές κινήσεις.
Άλλες βασικές αρχές ήταν:
• Η μικρότερη και ταχύτερη απόσταση μεταξύ δύο σημείων είναι μια ευθεία γραμμή.
• Η ουσία του ελέγχου και του χτυπήματος κατά μήκος της κεντρικής γραμμής (το επίπεδο μεταξύ του κέντρου του σώματος κάποιου και αυτού του αντιπάλου).
• Εκτέλεση 2-3 τεχνικών ταυτόχρονα και όχι μίας.
• Λαμβάνοντας ό,τι φτάνει, ακολουθείτε ό,τι υποχωρεί και χτυπάτε όταν είναι ανοιχτό.
Τα κοντάρια από άνθη δαμασκηνιάς.
Ορισμένοι λογαριασμοί λένε ότι η Ng Mui άφησε τη Wing Chun για ένα διάστημα προκειμένου να τακτοποιήσει λογαριασμούς με τον πρώην δάσκαλό της, είτε ονομαζόταν Dook Bay Sun Lai είτε Lee Pasun. Οι δυο τους πολέμησαν ένα ματς πάνω σε κοντάρια από άνθη δαμασκηνιάς με ακονισμένους πασσάλους από κάτω, όπου νίκησε τον πρώην δάσκαλό της, ο οποίος πέθανε. Στη συνέχεια, η Ng Mui επέστρεψε στην Wing Chun και συνέχισε την εκπαίδευση της στο Wing Chun.
Στα χρονικά του Ip Chun (葉學準, γεννημένος Ip Hok-chun, 10 Ιουλίου 1924), του μεγαλύτερου γιου του Ip Man, κατέγραψαν τα εξής:
Η Yìhm Wing Chun 嚴詠春 είχε προπονηθεί πολύ σκληρά και η ψυχή της είχε αυξηθεί σε υψηλό επίπεδο. Η Ng Mui Sitai 五梅師太 (Ng Mui Grand Master) ήταν πολύ ευχαριστημένη μαζί της και ήξερε ότι ήταν αρκετά καλή για να αντιμετωπίσει αυτούς τους γκάνγκστερ!
Ένα πρωί η Ng Mui Sitai κάλεσε την Wing Chun κοντά της και είπε: “Είσαι εδώ για μήνες τώρα. Έχεις μάθει τόσα πολλά και βελτιώθηκες πολύ γρήγορα. Είναι καιρός να πας σπίτι. Ξεκίνα να μαζεύεις τα πράγματά σου. Αύριο θα πήγαινε πίσω και δες τον πατέρα σου».
Η Yìhm Wing Chun ήταν λυπημένη και γονάτισε μπροστά στη δασκάλα της. “Sīfú, σε ευχαριστώ που με δίδαξες και με φρόντισες. Δεν ξέρω πώς μπορώ να σου το ανταποδώσω. Θα θυμάμαι αυτά που μου έμαθες και πάντα θα σε σκέφτομαι. Θα ήθελα να επιστρέψω και να σε προσέχω μόλις τελειώσω την επιχείρησή μου με αυτούς τους γκάνγκστερ».
Η Ng Mui Sitai χαμογέλασε, “Δεν υπάρχει ανάγκη για αυτό. Πρέπει να έχεις τη δική σου ζωή. Όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, θα έρθω να σε δω.”
Σκέψου, πώς σε λένε.
Την επόμενη μέρα η Wing Chun είχε μαζέψει όλα της τα πράγματα και είχε έρθει να την αποχαιρετήσει, αλλά είχε ακόμα μια ερώτηση. «Σιφού, τι είναι αυτό το Κουέν* που μου διδάσκεις;» Η Ng Mui χαμογέλασε και απάντησε: “Σκέψου, πώς σε λένε;” Η Ng Mui δεν απάντησε στην ερώτησή της, αλλά της έκανε μια ερώτηση. Η Wing Chun ήταν μπερδεμένη. «Η Σιφού ξέρει το όνομά μου», σκέφτηκε μέσα της. Δεν ήξερε πραγματικά τι να πει, τι να κάνει απλά είπε, “Με λένε Wing Chun.”
Wing Chun Kuen.
Η Ng Mui χαμογέλασε πλατιά και είπε: “Τότε αυτό το Kuen λέγεται Wing Chun Kuen!” Και από εκείνη την ημέρα αυτό ονομάζεται η δεξιότητα. *Παραδοσιακά κινέζικα: 拳 ; pinyin: Quán; αναμμένο. “Γροθιά” . Η Yim Wing Chun συνέχισε και πήγε να νικήσει τον αρχηγό ληστή.
Τα χρονικά του Ip Chun καταγράφουν ότι όταν η Wing Chun επέστρεψε στο σπίτι, βρήκε ένα γράμμα που της άφησε η Ng Mui:
Η Wing Chun 詠春 άνοιξε το γράμμα και κοίταξε στο κάτω μέρος, ήταν υπογεγραμμένο από την Sīfú της. Η Ng Mui Si Tai 五枚師太 έγραψε,
“Αγαπητή μου μαθήτρια Wing Chun, η συνάντηση ήταν της μοίρας. Δεν έχω άλλους μαθητές, είσαι η μόνη. Είδα την οικογένειά σου να εκφοβίζεται από τους γκάνγκστερ και αυτό μου έδωσε ευκαιρία να σας διδάξω και ήθελα ιδιαίτερα να διδάξω αυτό το νέο στυλ Kuen που είχα δημιουργήσει. Είστε ευγενικοί, πιστοί και πολύ έξυπνοι. Έχετε πάρει το Kuen μου πολύ γρήγορα και έχετε αποκτήσει βαθιά κατανόηση τόσο γρήγορα. Δεν το περίμενα αυτό αλλά αυτό με έκανε πολύ χαρούμενη. Όταν έφυγες με όλη την ικανότητα να επιστρέψεις σπίτι και να πολεμήσεις τους γκάνγκστερ που έβλεπα. Ήμουν πάντα κοντά σου και εντυπωσιάστηκα με το πώς σχεδίαζες, προετοιμάστηκες και ανέλαβες δράση. Είσαι πολύ δομημένη και οργανωμένη και ξέρω ότι θα είσαι εντάξει στο μέλλον. Τώρα πρέπει να φροντίσεις τον εαυτό σου και τον πατέρα σου. Ελπίζω μια μέρα να βρεις κάποιον να του μεταδώσεις την ικανότητα και να συνεχίσεις να την αναπτύσσεις. Είναι καιρός να πηγαίνω καθώς υπάρχουν περισσότερα πράγματα στη χώρα που πρέπει να κάνω. Ίσως κάποια μέρα να σε επισκεφτώ ξανά”.
Με εκτίμηση,
Sīfú Ng Mui.
Άφου διάβασε το γράμμα η Wing Chun έκλαψε και καθώς τα δάκρυα κυλούσαν από τα μάτια της συνειδητοποίησε ότι μπορεί να μην ξαναδεί την Sīfú της, αλλά μέσα της ήλπιζε ότι ίσως κάποια μέρα στο μέλλον, η μοίρα θα τους άφηνε να ξαναϊδωθούν. Η Wing Chun δεν είδε ποτέ ξανά την Ng Mui.
Λίγο πριν το τέλος.
Η Ng Mui ταξίδεψε σε όλη την Κίνα για να ενωθεί με άλλους επαναστάτες από τον ναό Shaolin για να ξεσηκώσει μια άλλη εξέγερση ενάντια στη δυναστεία Qing. Η τελική μοίρα της Ng Mui δεν έχει καταγραφεί.
Το όνομα του Wing Chun.
Η Wing Chun παντρεύτηκε τον υποσχόμενο σύζυγό της Leung Bok Chow. Δίδαξε το σύστημα της Ng Mui στον σύζυγό της. Ορισμένες παραδόσεις του Wing Chun λένε ότι ο Leung Bok Chow ονόμασε το σύστημα της Ng Mui από το όνομα της Wing Chun μετά το θάνατό της γύρω στο 1840.
Ομοιότητες με άλλα συστήματα της Ng Mui.
Ελάχιστη έως καθόλου ομοιότητα υπάρχει για τα στυλ με τα οποία συνδέεται η Ng Mui. Οι συνεισφορές της σε κάθε στυλ δείχνουν μια εξέλιξη στις δεξιότητές της. Καθώς χάραξε το δικό της μονοπάτι στη ζωή, η Ng Mui βοήθησε στη διαμόρφωση της κινεζικής ιστορίας και συνέβαλε στην παράδοση της Κίνας στις γυναίκιες πολεμικές καλλιτέχνες. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες μπορούν να μάθουν τις πρακτικές τεχνικές και τον πολιτισμό των μοναχών και μοναχών Σαολίν.